30 Νοε 2013

Κρύο; Προστασία στα …άκρα!

Συνήθως τα άκρα παγώνουν πιο εύκολα από τα υπόλοιπα μέρη του σώματος. Διαβάστε τι μπορείτε να κάνετε για να τα προστατεύσετε από το κρύο.
Κρύο; Προστασία στα …άκρα!

Γιατί τα άκρα παγώνουν πιο εύκολα;

Αυτό συμβαίνει γιατί στα συγκεκριμένα σημεία δεν υπάρχει το αρκετό λίπος κάτω από την επιφάνεια του δέρματος, που δρα μονωτικά. Επιπλέον οι περιοχές αυτές του σώματος είναι συνήθως πιο εκτεθειμένες στο κρύο, αλλά και πιο μακριά από την καρδιά με αποτέλεσμα η κυκλοφορία του αίματος να μην είναι τόσο έντονη όσο στο κέντρο του σώματος.

Τι να κάνετε:

Μπορείτε τις κρύες μέρες να φοράτε γάντια και χοντρές κάλτσες για να προστατεύσετε τα  άκρα σας. Επιλέξτε παπούτσια ή μπότες κατασκευασμένες από υλικό που μπορεί να κρατήσει τα πόδια σας στεγνά και ζεστά. Τα υποδήματα σας θα πρέπει να είναι αδιάβροχα. Η επένδυση fleece, το δέρμα, αλλά και κάποια τεχνητά μονωτικά υλικά, αποτελούν  επιλογές υλικών από τα οποία θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα τα χειμωνιάτικα παπούτσια. Επιλέξτε επίσης υποδήματα που καλύπτουν τους αστραγάλους για να κρατούν το χιόνι και το νερό έξω.
Τα υποδήματα σας θα πρέπει να είναι άνετα, και όχι πολύ σφιχτά ώστε να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία. Αν φοράτε χοντρές κάλτσες το χειμώνα, θα χρειαστείτε πιθανόν υποδήματα μισό μέγεθος μεγαλύτερά από το κανονικό.
Οι γυναίκες υποφέρουν πιο πολύ από το κρύο στα άκρα και συχνά εμφανίζουν ακροκυάνωση. Πρόκειται για μελάνιασμα των ποδιών και των χεριών που ενδεχομένως σχετίζεται με τις γυναικείες ορμόνες.
Στα φαρμακεία θα βρείτε επίσης ειδικές θερμαντικές κρέμες που προορίζονται για όσους έχουν κρύα πόδια και μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.
Κρύο; Προστασία στα …άκρα!
Αν τα άκρα σας είναι ευαίσθητα στο κρύο ίσως να υποφέρετε από το σύνδρομο Ρεϊνό που εκδηλώνεται με μυρμηγκιάσματα και αλλαγές στο χρώμα τους, δηλαδή από ωχρά γίνονται μελανά ή κοκκινίζουν λόγω αγγειοσπασμού που προκαλείται στα δάκτυλα, μια κατάσταση επιδεινώνεται με το κρύο.
Στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε αυτά τα συμπτώματα απευθυνθείτε σε γιατρό ο οποίος μπορεί να σας δώσει φάρμακα, τα οποία βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος στα άκρα.
Βελτιώστε την κυκλοφορία του αίματος μέσω της άσκησης και της διατροφής. Εάν παραμείνετε ακίνητοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, μερικές φορές είναι πιθανό να νιώσετε τα άκρα σας να παγώνουν. Ακόμη και ένα σύντομο ζωηρό περπάτημα γύρω από το δωμάτιο μπορεί να σας βοηθήσει να ζεστάνετε τα πόδια σας.
Κάντε αεροβική άσκηση αρκετές φορές την εβδομάδα για να βελτιώσετε συνολικά την λειτουργία της καρδιάς σας και το κυκλοφορικό σύστημα. Τέλος τα καυτερά τρόφιμα που έχουν πιπέρι καγιέν, κάρυ, τζίντζερ ή κανέλα, μπορεί να ζεστάνουν και τα πόδια σας, όπως και όλο το σώμα σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου